Chatbotar

Virtuelle samtalar med kunstig intelligens

(Illustrasjon: Morten Hetland/NighCafé)

Ein chatbot er eit dataprogram som kan kommunisera med deg gjennom ein chat. Denne typen dataprogram kan gje svar på spørsmål, utføra oppgåver for deg og til og med simulera samtalar.

Chatbotar blir ofte laga ved å bruka ein kombinasjon av kunstig intelligens og maskinlæring. Dette betyr at datamaskinen blir programmert til å forstå språket og samanhengen i samtalar med menneske, og deretter lærer seg å svara på spørsmål og tilbakemeldingar på ein meir effektiv og nøyaktig måte. For å gjera dette må datamaskinen få tilgang til store mengder informasjon, og den bruker algoritmar til å analysera og forstå informasjonen.

Chatbotar er gode til

  1. å forstå og behandla språk effektivt.
  2. å byta sjanger på ein tekst.
  3. å hjelpa med å forenkla og forkorta innhaldet i ein tekst.
  4. å omsetja tekstar mellom ulike språk, inkludert programmeringsspråk.
  5. å hjelpa deg med idéar eller å sjå ei sak frå nye sider.

Chatbotar er dårlege til

  1. å produsera tekstar med korrekte faktaopplysningar og kjeldetilvisingar.
  2. å ha kunnskap om hendingar som har skjedd etter at dei blei trente.
  3. å hugsa tidlegare samtalar når ein ny dialog startar.
  4. å ha personlege meiningar, sidan dei ikkje er eit menneske.
  5. å oppfatta og forstå hendingar frå verkelegheita.

Fem tips når du bruker chatbotar:

  1. Ver klar over kunnskapskuttet til chatboten: Chatboten har eit bestemt kunnskapskutt, som for OpenAI sin GPT-4o er i oktober 2023. Det betyr at den ikkje har tilgang til informasjon etter denne datoen.
  2. Forstå at chatboten ikkje har meiningar eller følelsar: Chatboten genererer svar basert på datamodellen som den har blitt trent på. Den uttrykker ikkje personlege meiningar, har ikkje evne til å tenka eller føla, og er ikkje i stand til å forstå samanhengar på same måte som menneska gjer.
  3. Dobbeltsjekk faktaopplysningar: Chatboten kan gje feilaktige eller utdaterte opplysningar, særleg viss den blir beden om å generera informasjon om svært spesifikke eller oppdaterte tema. Bruk andre kjelder til å stadfesta informasjonen som du får.
  4. Vit at chatboten kan konfabulera: Språkmodelar kan generera informasjon som ser korrekt og overbevisande ut, sjølv om det ikkje er det. Dette blir kalla konfabulering. Ver kritisk til informasjonen som du får, og sjekk om andre kjelder kan stadfesta opplysningane.
  5. Bruk tydelege og nøyaktige leietekstar: For å få best moglege og nøyaktige svar, må du prøva å stilla spørsmål eller gje instruksjonar som er så spesifikke og klare som mogleg. Uklare eller vage spørsmål kan føra til uklare eller misvisande svar.

Denne artikkelen er basert på ai.randabergskolen.no, laga av Odin Nøsen.

Er du interessert i dette?

keyboard_arrow_up